Cum să creați cont de Google Analytics + adăugare cod în WordPress

În articolul trecut, v-am arătat cum să vă adăugați site-ul WordPress în Google Search Console.

În acesta, vă voi arăta cum să creați un cont de Google Analytics, care este la fel de vital pentru SEO (Search Engine Optimization), și cum să adăugați codul de urmărire (în engl. „tracking”) în WordPress.

Dacă Search Console vă oferă informații despre website în sine, Google Analytics vă oferă o tonă de informații și statistici despre vizitatori și comportamentul acestora pe site-ul dvs., cum ar fi:

  • Din ce țări provin;
  • Ce dispozitive (ex.: tablete, laptop-uri) și browsere folosesc și in ce proporție;
  • Cât timp stau pe site-ul dvs și ce pagini vizitează;
  • și multe, multe altele.
google analytics pagina principala
O parte din pagina principală din Google Analytics

Cum să creați un cont de Google Analytics

Înainte de toate, aveți nevoie de un cont de Google, dar presupun că aveți deja unul.

Pasul 1 – Accesați pagina Google Analytics

Accesați pagina Google Analytics și dați click pe Începeți măsurarea.

incepeti masurarea google analytics

Pasul 2 – Creați contul Google Analytics

1. Crearea contului

crearea contului google analytics
  • Detaliile contului
    • Numele contului – Acest nume va apărea în panoul de control, în Google Analytics. De obicei, eu pun numele site-ului (ex.: WP Alfa);
    • Setări de trimitere a datelor din cont – Recomand să debifați tot din cauza legii GDPR.

Dați click pe butonul Înainte ca să treceți la pasul 2.

2. Ce doriți să măsurați?

masurare website google analytics
  • Web – Pentru site-uri. Selectați această opțiune pentru că de site-uri ne ocupăm în acest tutorial.
  • Google Apps – Pentru aplicații iOS sau Android.
  • Aplicații și web – Pentru aplicații iOS sau Android, plus site.

3. Crearea proprietății

crearea proprietății google analytics
  • Detalii despre proprietate
    • Numele site-ului – Treceți numele site-ului, nu domeniu, decât dacă vreți în mod special;
    • Adresa URL a site-ului – Asigurați-vă că aveți un certificat SSL instalat și versiunea HTTP redirecționată la HTTPS. Nu puteți fi un/o WordPress alfa dacă nu aveți site-ul pe HTTPS. 🙂 Apoi, selectați https:// și introduceți domeniul dvs. aici;
    • Domeniu – Alegeți domeniul de activitate al site-ului;
    • Fusul orar al rapoartelor – Alegeți România dacă vreți să apară ora noastră în rapoartele Google Analytics.

Verificați dacă totul este trecut corect, dați click pe Creați și acceptați termenii și condițiile care o să apară într-o fereastră. Nu că ați avea de ales, dacă vreți să folosiți Google Analytics. 😀

Cum să adăugați codul de urmărire din Google Analytics în WordPress

Pasul 1 – Copiați codul de urmărire

Dacă după ce ați creat contul nu vă redirecționează automat la codul de urmărire, îl găsiți în Administrator (click pe ultima icoană din stânga-jos) > secțiunea Proprietate > Informații de urmărire > Cod de urmărire.

De acolo, trebuie să selectați și să copiați codul din Etichetă globală de site (gtag.js).

copiere cod de urmarire google analytics

Pasul 2 – Adăugați codul de urmărire în WordPress

Căutați în setările temei să vedeți dacă are o funcționalitate care vă permite să adăugați cod în secțiunea HEAD <head> a site-ului WordPress.

De exemplu, temele de la StudioPress sau tema GeneratePress (prin Elements) vă oferă această posibilitate.

Dacă nu există, recomand instalarea unui modul WordPress numit Insert Headers and Footers.

După ce l-ați instalat, accesați-i setările în Setări > Insert Headers and Footers și dați paste (în rom. „lipiți”) la codul de urmărire Google Analytics în prima secțiune, Scripts in Header.

cod de urmarire google analytics in wordpress

Dați click pe Save ca să salvați.

Pasul 3 – (Opțional) Anonimizați IP-ul pentru legea GDPR

Fiindcă IP-ul este considerat informație personală în legea GDPR, îl puteți anonimiza în Google Analytics modificând un pic codul.

Așa că, penultimul rând, cel dinainte de </script>, care arată așa în mod normal…

gtag('config', 'UA-XXXXXXXXX-X');

… va trebui înlocuit cu unul care arată așa:

gtag('config', 'UA-XXXXXXXXX-X', { 'anonymize_ip': true });

Practic, înainte de închiderea parantezei, se adaugă bucata aceasta:

, { 'anonymize_ip': true }

Codul final, varianta GDPR-izată, va trebui să arate așa:

<!-- Global site tag (gtag.js) - Google Analytics -->
<script async src="https://www.googletagmanager.com/gtag/js?id=UA-XXXXXXXXX-X"></script>
<script>
  window.dataLayer = window.dataLayer || [];
  function gtag(){dataLayer.push(arguments);}
  gtag('js', new Date());

  gtag('config', 'UA-XXXXXXXXX-X', { 'anonymize_ip': true });
</script>

Bineînțeles, nu adăugați codul de urmărire din exemplu, cu X-uri. Adăugați codul copiat din Google Analytics.

Pasul 4 – Testați codul de urmărire

Duceți-vă înapoi în Google Analytics, la codul de urmărire, și dați click pe Trimiteți trafic de probă.

testare cod de urmarire google analytics

Dacă totul merge bine, o să vă apară site-ul intr-o fereastră mică, alături de mențiunea că se primește trafic, ceea ce înseamnă că sunteți pe sistem. 🙂

primire trafic google analytics

Asta-i tot

Sper că ați înțeles tutorialul și ați învățat cum să creați un cont de Google Analytics și să adăugați codul de urmărire în WordPress.

Fiecare site va avea un cont și un cod separat. Conturile adiționale vor putea fi create direct din Google Analytics.

Dacă aveți ceva de zis sau întrebat, lăsați un comentariu.

Lasă un comentariu